söndag 15 april 2018

Vad ljög jag om?

I tisdags skulle vi ju ljuga lite om oss själva men samtidigt tala sanning. Detta var mina:

Jag tog körkort sent i livet. Jag var 28 år när det hände.

Jag kan inte dyka under vatten för jag får ont i öronen. Gäller typ efter 2 meter.

Jag har alltid haft långt hår, ned till midjan, men klippte mig förra året superkort.

Ettan är sann. Jag tog körkort senare än andra. Det berodde på att jag studerade och jobbade så mycket genom gymnasiet och universitetet att det inte fanns ork. Det går liksom inte att hitta tid när du går i skolan varje dag, jobbar kvällar och helger. När du väl är ledig är du ledig. Fast då gick det bra att jobba mycket. Att ta körkort senare fungerade det med. Nu har jag kört ikapp de där åren kan jag säga.

Tvåan är också sann. Jag får så ont i öronen att jag nästan tuppar av. Det är inte bra när en ska dyka. Det har med kristaller och obalans att göra. Jag blir vilse i vatten och då trycker det i innerörat. Så bada och hoppa går bara inte.

Trean är falsk. Jag har haft pagelångt hår men då var jag sex år. Vid sju års ålder klippte jag mig kort och sedan har det varit kort. Jag har väldigt tjockt hår och som sexåring var det som att ha en hjälm. Jag försökte spara ut till långt för tio år sedan men nu är det så grått att kort är finare. Farmor var vithårig och det är så fint när det är kort. Det ser jag framemot.

Så ni som gissade på trean. Starkt jobbat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar